skumma grejer?

I tisdags var jag med om en skum grej. När jag var hemma och väntade på att fara och träna fick jag en plötslig smärta i magen. Det gjorde så sjukt ont och det spelade ingen roll om jag satt, stod eller låg ner för det gjorde fortfarande lika ont. Jag började kallsvettas och må illa och tillslut la jag mig ner och låg där och vred och vände på mig tills det gick över lite. Bestämde mig för att ändå åka och träna och det gick jätte bra. (det finns säkert många som redan kan ställa en diagnos på mig nu, men jag fortsätter)

Efter träningen kändes det också bra i ungefär en timme, sen började det ömma igen och det sög verkligen musten ur mig så jag gick och la mig tidigare än någonsin. På morgonen när jag vaknde hade jag lika ont och var även lite stel. Gick till skolan men hamnade på vårdcentralen. Dom tog alla möjliga prover på mig och klämde mig på magen och ryggen och jag fick böja fram och tillbaka osv. Sen konstaterade min läkare att jag hade...................... här och häpna............. en överansträngd muskel.

Hans teori är att när man har en överansträngd muskel strålar den ut smärta till dom andra närmsta delarna och det var därför jag hade ont. Trodde ju typ att jag hade en förstorad mjälte men så var det inte. Då vet ni det, att om ni tränar mycket behöver det inte alls vara det värsta man kan tänka sig. Min medicin blev att träna som jag göra och stretcha mycket. Det ska nog inte bli några problem, det måste ha varit den bästa medicinen jag har fått på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback