Gym + Bad!

I dag var jag och Johanna på hugget! Vi startade dagen med ett gympass på 45minuter. Jag på cykel och hon på crosstrainer, hann även med lite benövningar innan vi kände oss nöjd och rörde oss mot omklädningsrummet och bytte om till badkläder! :) Vi simmade i 30minuter och efter det var vi gaaaaaanska så mör i kroppen vill jag lova! :) Ska börja simma oftare!

Jag kände att när vi simmade behövde vi göra något "extra" i stället för att bara simma fram och tillbaka så jag la in en ganska rolig grejj som vi körde på. Varje gång vi hade simmat en längd och alltså kom till kortsidorna så körde vi 5st liknande "Chins" i vattnet, fast utan stång då. Alltså la vi händerna över kanten och höll fast oss och drog oss upp med huvudet över kanten fem gånger och fortsatte så varje gång vi hade simmat en längd! :) Det gjorde det hela mycket roligare och de kändes vill jag lova! :D Så det är en bra idé att göra om man tycker de känns tråkigt att simma fram och tillbaka hela tiden, då har man ju något som väntar en varje gång man kommer till väggen! ;)

Om någon undrar vad Chins är så är det detta:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback